casa particular - Reisverslag uit Trinidad, Cuba van Aline - WaarBenJij.nu casa particular - Reisverslag uit Trinidad, Cuba van Aline - WaarBenJij.nu

casa particular

Door: Aline

Blijf op de hoogte en volg Aline

16 Mei 2013 | Cuba, Trinidad

Hallo allemaal, hier een berichtje uit een zonnig en warm Cuba. Het was al een echte cubaanse ervaring; in de rij staan voor het internet. Maar het is gelukt; het kaartje werkt en de teller loopt. Ditmaal is nieuw dat je je paspoort bij je moet hebben, of in ieder geval het nummer van je paspoort, om een internetkaartje te kopen. Dat hoefde de vorige keren niet.

Als eerste wil ik toch echt even reclame maken voor het huis waar ik nu in verblijf. Ik ben nu voor de 4e keer in Trinidad, en dit is ook de 4e verblijfplaats hier. Het is echt een aanrader voor mensen die een paar dagen in Trinidad willen verblijven:
Hostal El Conquistador. Camilo Cienfuegos # 491
De eigenaar is Manuel Gonzáles.
mobiel vanuit NEderland: 0053 52 473 843.
email: mgduran07@terra.com
Je woont bij een cubaanse familie in huis en je hebt toch je eigen privacy. Manuel is de zoon des huizes, 22 jaar oud. Zijn ouders en grootouders wonen ook in huis.
Ik heb een eigen kamer met badkamer, en een douche die gewoon goed werkt en warm water geeft. Verder heeft de kamer airco, ventilator en televisie, en een kledingkast. Da's handig voor als je er langer verblijft.
Buiten is een binnenplaats met een bar en terras onder een avocado-boom. Een klein paradijsje.
Het ontbijt is heerlijk (veel fruit, vruchtensap, koffie, brood, omelet), en het avondeten ook (salade, vlees/vis/kip, rijs, bonen, fruit, groenten). Manuel is een hele goede kok. Bovendien weet hij dat hij voor de toeristen flessenwater moet gebruiken voor het maken van de vruchtensappen. En dat heb ik echt wel anders meegemaakt!.
Kortom, helemaal perfect.

Het mango-seizoen is begonnen, en dit is en blijft mijn favoriete fruit. Vers van de boom! Het schijnt dat als je heel veel mango eet, dat je er van aan de diarree raakt. Maar volgens mij geldt dit net zo goed voor alle bonen (bruine, witte, zwarte) die standaard bij de maaltijd zitten.

Ik ben er nu al achter dat 2 weken veeeeeeel te kort is om hier te verblijven. Overal wordt ik herkend, en ik ken zelf ook veel mensen. Wat dat betreft loop ik telkens van de ene kant van de stad naar de andere, en overal even een praatje maken. Goed voor je spaans, alhoewel de cubanen de woorden nogal inslikken. Zelfs onderling kunnen ze elkaar soms nauwelijks verstaan.

Verder over Cuba:
De cubanen zijn trots op hun mooie eiland, ze refereren geregeld aan de uitspraak van Columbus dat dit het mooiste eiland is dat hij ooit heeft gezien. Wat mij dan verwonderd is dat de cubanen zelf er alles aan doen om het te vervuilen. Overal gooien ze hun afval neer. Langs de kant van de weg is het soms net een vuilnisbelt.
Onderweg naar Trinidad lag een straathondje langs de kant van de weg. Een dood straathondje. De afvalruimers (roodkopgieren) waren net begonnen met hun opruimwerkzaamheden.

Chauuuuuu
hasta la próxima.

• 17 Mei 2013 - 12:48

Petra:

Hallo Aline, wat fijn dat je t weer helemaal naar je zin hebt daar, geniet ervan, telkens weer nieuwe dingen ervaren, t blijft bijzonder he!! Lieve groet vanuit n regenachtig Dalfsen

• 17 Mei 2013 - 12:51

Wim:

Hola Aline

Me alegra que te lo pases bien. Tengo celos.A mi me alegra que peuda ir al cervantes manana. He leido el libro muy bien aunque no me ha gustado mucho. Es mas bien un libro para mujeres y muy lento.
    Que te diviertas mas y hasta pronto
    Saludos cordiales

Wie

• 17 Mei 2013 - 15:17

Gea:

Hee Aline,

Leuk je weer te lezen! Ben benieuwd naar je verhalen bij terugkomst. Je moet volgende keer toch meer tijd gaan plannen hoor! Want ik kan me er alles bij voorstellen dat iedereen je wil zien en spreken. In Nederland is het trouwens al niet veel anders met internet :-(. Hoef wel niet in de rij te staan, maar zit wel (bijna) dagelijks in de kroeg om mijn email te checken.... Nog steeds geen internet op mijn kamer... Nog veel plezier de komende tijd. Hasta pronto, abrazo Gea

• 17 Mei 2013 - 15:53

Lieke:

Leuk om weer over je belevenissen te lezen!

• 22 Mei 2013 - 09:01

Andries:

Hoi Aline. leuk om even wat van je te horen. Geniet er lekker van en ik zie je over twee weken weer.