Havana 2,5 - Reisverslag uit Havana, Cuba van Aline - WaarBenJij.nu Havana 2,5 - Reisverslag uit Havana, Cuba van Aline - WaarBenJij.nu

Havana 2,5

Door: Aline2404

Blijf op de hoogte en volg Aline

13 Januari 2012 | Cuba, Havana

Jaja ik ben eruit hoe ik jullie reacties kan zien. Dank jullie wel.
Het is hier inderdaad heel anders dan in NL/Dalfsen. En uiteraard vergeet ik ook 1001 dingen om te vertellen. En er zitten volgens mij wel 48 uur in een dag, zoveel is er te zien en te beleven.
Weet je dat er zelfs bomen groeien uit de huizen. Huizen die op ru"ines lijken, niet meer bewoond, en dan groeit er een boom uit de muur. Bizar. Ook huizen waarvan je denkt dat er niemand woont, maar aan het wasgoed dat overal aan de lijn buiten de balkons hangt kun je zien dat het huis toch echt bewoond is. Hoe stralend wit stralend wit moet blijven is mij een raadsel. Met al die uitlaatgassen wordt alles gewoon grijs. Soms hangt er ook kleding aan de waslijn die wij nog niet eens aan de voddenman mee zouden geven.

Mensen mogen inmiddels ook een eigen winkeltje beginnen, en veel mensen hebben een soort cafeetje aan huis waar ze eten verkopen. En als iets op is, dan halen ze gewoon het bordje weg. Ook in restaurants, zoals gisteren met Alejandro, is het mogelijk dat je iets vande menukaart besteld en dat ze terugkomen dat ze het niet hebben, bestel je wat anders, komen ze weer terug omdat dat er ook niet is. Uiteindeijk vraag je maar eens wat er dan wel is en dat ze dat dan maar moeten doen.

La Habana es magica, La Habana tiene magico. En als je er door betoverd bent, dan wil je volgend jaar gewoon weer. Dat wordt nog overwerken de rest van dit jaar, ha ha.
Ik ben ook heel benieuwd hoe ik Trinidag ga vinden trouwens. Is een heel stuk rustiger dat hier.

Wat ik overigens wel erg vervelend vind om te zien hier zijn de straathonden. Ze zitten soms onder de zweren en bulten. En de verkoop van puppies die zeker geen 8 weken oud zijn en dus eigenljik nog bij hun moeder hadden moeten blijven. Die zitten dan in een armoedig kooitje als ware het parkietjes.

De klok tikt, dus ik sluit snel af.
Doeg allemaal en veel plezier.
en als jullie regen hebben; nou, dat heb ik hier ook wel af en toe hoor!


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cuba, Havana

Pensamientos de Cuba

taalreis naar Cuba

Recente Reisverslagen:

31 Januari 2012

Trinidad 2

22 Januari 2012

Trinidad 1

13 Januari 2012

Havana 2,5

13 Januari 2012

Havana 2

10 Januari 2012

Havana
Aline

In januari 2012 met StudyTravel voor het eerst naar Cuba geweest. Ik wist van het land niet meer dan Rum, Salsa en Sigaren. Maar het eiland blijkt veel te bevatten dan alleen dat. Het resultaat is dat ik inmiddels ernstig besmet ben geraakt met de Cubanitis. Dat is denk ik wel te lezen in de reisverslagen :-) En nu toch maar eens een uitstapje naar een ander, uiteraard spaanstalig, land. Argentinië dus. Oh, en een keertje Venezuela in 2015, nét voor de verkiezingen en de chaos waarin het land daarna verzeild raakte. Inmiddels, anno 2018, ga ik voor de 11e keer naar Cuba.

Actief sinds 30 Dec. 2011
Verslag gelezen: 219
Totaal aantal bezoekers 40199

Voorgaande reizen:

16 Oktober 2015 - 30 Oktober 2015

Isla Margarita

18 April 2015 - 04 Mei 2015

Cuba!

15 November 2014 - 03 December 2014

Trinidad de Cuba

23 April 2014 - 14 Mei 2014

Cubaaaaa

23 Oktober 2013 - 10 November 2013

Buenos Aires

11 Mei 2013 - 26 Mei 2013

Enamorada de Cuba

29 December 2012 - 19 Januari 2013

Recuerdos de Cuba

27 Juni 2012 - 19 Juli 2012

Sueños de Cuba

08 Januari 2012 - 29 Januari 2012

Pensamientos de Cuba

Landen bezocht: